17.8.2014

Kemijärven mökillä

Hengissä ollaan, ja mikäli luulette tämän olevan vitsikäs heitto sille muutaman päivän blogi hiljaisuudelle, niin ei aivan. Oltiin viikonloppuna Kemijärvellä mökkeilemässä ja saavuttiin perille myöhään perjantai iltana. Mulle tuli lauantai aamuna ihan ihmeellinen olo. Ensin olin vähän jopa itkuinen ja sitten alkoi ihan kauhea päänsärky. Siis ihan kauhea. En muista milloin viimeksi (tuskin koskaan) mun päätä ois särkenyt niin paljon. En pystynyt aluksi muuta, kuin istumaan sillä makuu asennossa päänsärky vaan yltyi ja ei varmaan mene kovin metsään jos vertaan päänsärkyä siihen, niinkuin mun päätä ois painettu kahella betoniporsaalla lyttyyn. Siis ihan tajutonta. Jossain vaiheessa mulle tuli jopa paniikkia, koska päänsärky yltyi niin voimakkaaksi. Se oli sietämätöntä ja musta tuntui, etten saa happeakaan kunnolla. Mikään ruokakaan ei pysynyt kauaa sisällä ja siinä olotilassa ei kyllä paljon ruokaa mieli tehnytkään. Oikeasti, musta tuntui, että teen kuolemaa. Teitä varmaan kiinnostaa oliko olo itseaiheutettu -no ei ollut. Mun pahimmat krapulatkaan ei oo yltäny samalle tasolle.

Tokihan siinä mietittiin mistä se johtui. Meillä oli perjantai iltana takassa tuli ja mietittiin oisko päänsärky ja huonovointisuus tullut savusta, sillä savu kirveli illalla ainakin mun silmiä tosi paljon. En tiedä sitten. Kahviakaan ei ollut mukana ja aamukahvit jäi välistä, eli olenko oikeasti niin addikti? Huh, onneksi se on ohi nyt. Tässä vielä vähän tunnelmia mökki-viikonlopusta kuvina, jotka sain kuitenkin räpsittyä jossain vaiheessa.DSC_7109 DSC_7189 DSC_7160 DSC_7310 DSC_7121 DSC_7115 DSC_7195 DSC_7332 DSC_7306 DSC_7253 DSC_7236 DSC_7324 DSC_7074 
Mulla on todettu joskus migreeni ja tehty tutkimuksiakin asian tiimoilta. Mietin tässä nyt vain pitäsköhän hankkia taas ne lääkkeet, sillä särky oli aika jäätävä ja tuli ihan yhtäkkiä. Onko teillä ollut vastaavaa? Ja mitäs tykkäätte kuvista? :) Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! Meilläkin alkaa huomenna kerhoilut pojan kans.

30 kommenttia :

  1. Siis ihmeessä mene lääkärin ja hanki resepti migreeni lääkkesiin,ettet turhaan kärsi kivusta.
    Sulla on todella paljon silmää kuvaamiseen.Kuvia oli todella nautinnollista katsella ja aloin kaipaamaan itse mökkeilyä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pitää kyl hankkia mikäli noita tulee jatkossakin yhtä rajuina :O
      Kiitos Marika ihanasta kommentista! Kylläpä piristit päivääni kaunokainen!! Varsinkin noista kuvista tuo kommentti, olen otettu <3 :*

      Poista
  2. Onpa aivan ihania ja tunnelmallisia kuvia :)♡♡ ihana kun ootte saanut viettää kivoja hetkiä mökillä :)♡ harmi vaan et sä joudut kärsimään migreenistä :( se on kyllä niin kauheaa! Mullakin oli tiistaina ja tuntu tosiaan niinkö kuolis :( hyvin siis tiedän tuntemuksesi :/ mun pitäs varmaan kans hommata kunnon migreeni lääkkeet. Ikävintä et se kauhea särky tulee ihan vaan yhtäkkiä! Mut huippua viikkoa sulle ♡ ja toivottavasti migreeni ei tuu lähiaikoina kylään.:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa sinäkin kärsit migreenistä höh höh:( No, se on meidän tunnollisten ihmisten sairaus, tai tämmösen sanonnan olen joskus kuullut. Hankin kyllä ne pillerit, jos noi hedarit jatkuu. Mökillä oli muuten kyllä ihanaa ja se on niin kaunis ja rauhallinen paikka <3 Kiitos Emilia kommentista ja hyvän viikon toivotuksesta. Samoin mussukka.<3

      Poista
  3. Migreenistä ei ole kokemusta muuta kuin kuulopuheita sen kauheudesta, mutta heti tuli mieleen migreenikohtaus. Ja jos on todettu migreeni aikaisemmin, on varmaan hyvä olla lääkkeitä varastossa tuommoisia tilanteita varten!
    Minulla oli viimeksi pari viikkoa sitten niin kummallinen ja yliväsynyt olo, etten uskaltanut laittaa silmiä kiinni koska pelkäsin tosissani etten herää enää! Olin vielä pojan kanssa kahdestaan kotona ja ajattelin jo soittaa miehelle että soittelee minulle vähän väliä töistä että olenko vielä hengissä. En ole koskaan tuntenut vastaavaa, se oli pelottavaa. Mutta hengissä edelleen :)

    Kerrohhan miten ja millaista kerhoilu oli! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa pelottavalta kokemukselta tuo kuvailemasi olo :( Onneksi meni ohi, ja ei tulis uudestaan. Kerroitko siitä neuvolassa? :O Mulla oli lapsena aika rajuja noi migreenit. Äiti soitti joskus mulle jopa ambulanssinkin, kun se särky oli niin sietämätön.

      Meillä oli kerhossa oikeen kivaa. Vähän poikaa jännitti uusi ympäristo ja roikkui mun kaulassa aluksi koko ajan, mutta sitten vähän ajan päästä jo leikki muiden kanssa. Välillä piti käydä aina äidin sylissä pyörähtämässä :) Saatan tehdä postausta tuosta kerhotoiminnasta. Oletteko te käynyt kerhoissa?? :)) Me oikeestaan nyt vasta alotettiin tuo kaupungin kerhoissa käyminen ja käytiin seurakunnan kerhoissa viime keväävä muutaman kerran.

      Poista
    2. En ole puhunut kun ei ole tullut vastaavaa enää :) Ehkä meni yliväsymyksen piikkiin..? En haluaisi kokea migreeniä, toivottavasti ei palaa sinuakaan vaivaamaan!

      Me emme ole käyneet kerhoissa, avoimessa päiväkodissa kyllä ja kansalaisopiston äiti-lapsi kurssilla. Keskiviikkona alkaa muskari, meidän poju on musiikista selkeästi todella kiinnostunut joten oli pakko ilmoittautua muskariin katsomaan mitä poika tykkää :) Onko kerhotoiminta teilläpäin sellaista, että poika voi olla siellä ilman sinua vai oletko aina mukana?

      Poista
    3. Tuo muskari kuulostaa kyllä tosi kivalle!! :) Oon pojun kans siinä perhekerhossa, eli oon mukana aina, mutta lapsen täytettyä 2 -vuotta on mahdollista jättää kerhoon ilman vanhempia pari kertaa viikossa :) Ajattelin hakea myös sitäkin paikkaa.

      Poista
  4. Mulla oli just kanssa eilen ihan tajuton päänsärky, kirjoitin siitä myös.. Ei ole aikoihin ollut sellaista. Onneksi sullakin helpotti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, mä oon kuullut, että aika monella ollut nyt päänsärkyjä samaan aikaan? :O Mikähän ilmiö tää nyt on? Toviottavasti ei tulis pian uudestaan :(

      Poista
  5. Ihania kuvia! :) Harmi, että jouduit kärsimään päänsärystä mökkireissulla! Mulla oli viime talvena varmaan aika vastaava päänsärky. Mustakin oikeesti tuntui, että kuolen siihen särkyyn! Mulla on tosi harvoin päänsärkyä, mutta jos en ota heti särkylääkettä, kun alkaa vähänkin särkeä, niin särky menee ihan kamalaksi. Tähän mennessä mulla on kuitenkin aina auttanut tavallinen särkylääke kunhan otan sen ajoissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenni! :) Mukavaa saada kommenttia sinulta! Nuo päänsäryt on kyllä ikävä vaiva ja mullakin se on mennyt yleensä särkylääkkeellä ohi,tai ainakin lievemmäksi, mutta mökillä ei ollut pillerin pilleriä :O Ois jännä tietää mikä saa noin voimakkaan säryn edes aikaan? :(

      Poista
  6. Ihanat kuvat mökiltä<3 ! Sinun kamerallas tulee niin hyvä laatuisia kuvia ja värit ovat tosi elävät. Minä en varmaan osaa asetuksia vielä käyttää oikein, kun ei aina tule sellaisia kuin pitäisi! Ai teilläkin kerhoilut alkaa poitsun kanssa, meillä alkoi viime viikolla ja huomenna olisi taas :) Onpas inhottavaa kun tuollainen päänsärky. Itselläkin ollut jo monta lähiviikkoa melkeen joka päivä pää kipeä, mutta ei noin pahasti sentään. Itse oon laittanut näiden helteiden (ja raskauden) piikkiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3 Tuo kamera ottaa kyl kivoja kuvia ja nythän mulla on käytössä se uus objekti, joka ottaa tosi tarkkoja kuvia. Mä saatan vaihtaa noita kameran asetuksia aina kesken kuvauksenkin, jos näytästää, ettei tuu tarpeeks hyviä, joten onneks tuo on helppokäyttönen:) Juu, meillä oli tänään kerhoilua ja varmaan teen jossain vaiheessa siitä postausta, ku kumminki uus asia meille. Oi voi, sullako se on tullut jo krooniseksi tuo särky. Se on vissii semmosta jomottavaa? Mullaki toisinaan sillee pikkusen tuntuu pään alueella kipua ja sekin on tosi viheliäinen vaiva ja monesti hieronta auttaa. Toivottavasti menis sinullakin ohi! <3

      Poista
  7. Hanki ihmeessä ainakin kohtauslääkkeet! Tässä elämässä on niin paljon kipua mille ei välttämättä voi mitään, että hoidettavissa olevaan kipuun kannattaa hakea helpotusta. Toivottavasti ei tule jatkuvaksi riesaksi!
    Itselläni oli lapsena usein kovaa pääkipua, johon söin migreenilääkkeitä. Aikuisiällä ei onneksi niin pahoja- ep. kohtauksen jälkeen tosin koskee julmetusti.
    Tsempit sinne! <3
    Ihania ovat kuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kylläpä sanoit hyvin tuon, että mikäli helpotusta saa, niin se kannattaa tosiaan hyödyntää. Pitääpä olla lääkäriin yhteydessä, jos noi jatkuu :( Kiitos kommentista ja tsempeistä ihana Ilona! <3 Sulle muuten sopii nimi Ilona. Tuun aina iloseksi sun kommenteista! <3 :)

      Poista
  8. Ikävä kuulla päänsärystäsi ja huonosta olosta. Päänsärky on aika "kahlitseva" kipu... Kuvat ovat kyllä kauniita! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ois ollut aika väärin hehkuttaa ihanaa mökkiviikonloppua, kun se oli kaikkea muuta :`( Mutta kaunista siellä oli ja onneksi sain muistoksi nättejä kuvia. Kiitos Elina! <3

      Poista
  9. Voi kamala! :o mun sympatiat on entistäkin korkeammalla kun mulla itselläni on migreenidiagnoosi tehty v. 98 joten todellakin tiiän mitä se pitää sisällään..! Mutta ehdottomasti lääkäriin, ja mahdollisuuksia voi olla muitakin kun migreeni että senkin takia. Tosi inhottavaa että teidän reissu meni noissa merkeissä vaikka varmasti on ollu muitakin suunnitelmia kun maata tuskissaan. Ressu, ymmärrän täysin! :( ♥ toivotaan nyt todella että jäis viimeiseksi, mitä se ikinä sitten olikaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä. Siis se tuska oli jotain käsittämätöntä :`( Mulla pysyi pitkään pois noi kivut, joten tosi inhottava jos ne palaa!! Tuleeko sulla usein migreenikohtauksia? Kyllä tässä pitää pillerit hankkia, jos nuo jatkuu. Pahinta, ku kipu lamaannuttaa, ettei oikeesti voi tehä mitään, ei kävellä, ei makoilla, puhua, tai mitään :D Mä vaan istuin ja itkin. Toivon, että jäis tähän. Kiitos Vilma <3 :)

      Poista
  10. Mä oon NIIIIIIIIN LIEKEISSÄ näistä kuvista! Me taidettiinkin joskus todeta et mökit samalla suunnalla, meidän siskon mökki on auttissa ja siel on lapsuuden kesät vietetty ja NOI MAISEMAT <3 Hajoon tänne kun lappi on NIIN KAUNIS. <3 <3 <3

    Harmi ku on migreeni, se on kauheeta! Itselläki tulee joskus ja silloin ei auta ku nukkua, eikä sekään aina helpota. Toinen mikä tulee mieleen niin jumi jossain niska-hartiaseudulla, sinne ku jää hermo pinteeseen niin AUTS.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihanaa ja kiitos paljon!! Ois mahtavaa päästä käymään vielä ylempänä lapissa joskus ruska aikaan. Lapissa on kyllä niin kaunista! <3 Kivaa, että teidän siskolla mökki siellä, niin pääsette käymään lapissakin sieltä etelästä :)

      Mulla voi kyllä olla noi niskatkin jumissa ja monesti just lievä päänsärky hellittää sillä, kun joku vähän hieroo! Kiitos paljon sinulle kommentista. Aina piristät :))

      Poista
  11. Kuulostaa kyllä ihan kamalalta tuo päänsärky! Mulla on myös todettu migreeni, mutta niitä päänsärky kohtauksia oon saanut vain tosi harvoin (muutaman vuoden välein). Viime kerralla oli kyllä pahin koskaan. Näkö sumeni lähes kokonaan ja päänsärky oli kanssa ihan tajutonta. Ihan kamalia kyllä tollaset ja olis varmasti hyvä olla migreenilääkkeet aina mukana. Mäkään en ole niitä kuitenkaan koskaan hankkinut, mutta olishan ne hyvä olla varuilta, kun siihen ei mikään tavallinen kipulääke kuitenkaan auta. Kuvat on kyllä taas kerran niin upeita!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui, tuokin kuulostaa niin pahalta, että näkökin sumenee :( Onneks sulla tulee niitä kuitenkin niin harvoin. Melkeempä kannattais hommata nuo lääkkeet kaiken varalta. En halua kokea kyllä vastaavaa enää koskaan. Ja kiitos kehuista Heidi. Kuvista niitä on aina mukava kuulla :)

      Poista
  12. IHANIA KUVIA! Todella kauniita :) Mulla niskat aiheuttaa välillä tosi kovia pääkipuja ja minulla on muutaman kerran sumentunut jopa näkö niin, että en ole nähnyt esim. lukea. Jos vielä jatkuu niin käy lääkärin juttusilla. Lasten kanssa ei paljoa pysty potemaan ja hyvähän se olisi saada apua aina pian jos se kipu nostaa päätään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä. Se muaki pelottaa, kun se voi yllättää milloin vain :( Kuulostaa niin hurjalle tuo miten se voi vaikuttaa jopa näköön ...kamalaa. :(

      Kiitos paljon kuvien kehuista Janica <3 <3 :))

      Poista
  13. Toi päänsärky kuulostaa hirveeltä ja tutulta! Joskus kans tulee tollasia migreenikohtauksia ja mitkään lääkkeet ei auta :/ Oon kans miettiny jos varuiks hakis lääkärist niitä...

    Tosi ihania kuvia taas :) Tuo kissa, awwww <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mullakaa burana auta, jos se yltyy kovin pahaksi. Lievittää ehkä vähän, mutta migreeniin ois hyvä olla kyllä ne oikeat tabut. Hihi, kiitos kehuista kaunotar. :) Sindi on meidän tyttölapsi. Karvainen semmoinen B)

      Poista
  14. Voi surku... onhan niitä varmasti hyviä lääkkeitä, kun vain löytää sen parhaimman joka sopii... Tsemppiä!
    Upeet kuvat ja ihanan iloset pienen keltaset väripilkut =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks ei oo tullut päänsärky takaisin!! Huh :)
      Ja kiitos kehuista Linda! Näkee ainakin missä poju viipottaa, kun on kirkkaat värit :P

      Poista

Kiitos sinulle kommentista!