16.1.2014

Rohkeutta hyytävässä vedessä

TERVEISIÄ PAKKASESTA! (kirjoitettu eilen) Tänään ilma oli tosi kaunis, suorastaan hyytävän kaunis. Tänään, kun pyörin rannalla mieheni kuvattavana ei suinkaan ollut lämpimää aurinkoa ja hiekkarantaa vaan oltiin täydessä pakkasessa ja se sai minut ajattelemaan mitä rohkeus on. Uskalsin ottaa tupsupipon pois ja mietin jäätyykö aivonesteeni siinä muutaman sekunnin aikana vai ei kunnes kuva saadaan otettua -siltä ainakin tuntui. Siellä rantsulla  näin jonkun neitosen istuvan laiturilla pelkkä pyyhe päällään ja ulkona pakkanen paukkui, höyry nousi jään pinnalta ja mun nokka oli yhtä punanen kuin petterillä! Yhteistä meillä oli se, että meistä molemmista otettiin kuvia, mutta mulla oli sentään vaatteet päällä ja olin silti ihan jäässä jos näin karkeasti voin sanon. Jäässä!! En osaa sanoa kuinka iso summa mulle pitäisi maksaa, että minut saisi tekemään saman asian edes vaatteet päälläni. Se neitokainen nimittäin pulahti siellä jorpakossakin ja sai sinne jopa seuraa.
DSC_2171 DSC_2209
Siinä miettiessäni oivalsin jälleen kerran miten erilaisia ihmiset ovatkaan. Rohkeuden määrittää jokainen itse ja se tarkoittanee eri ihmisillä eri asioita. Rohkeus on näin yleisesti katsottuna itsensä voittamista peloista huolimatta tai paremminkin uskallusta tehdä asioita välittämättä pelosta tai kivusta. Uskallusta toimia omaa epävarmuutta vastaan välittämättä muiden mielipiteistä tai sanoista. Välittämättä siitä vaikka joutuisi naurunalaiseksi. Joskus rohkeutta voi olla vaan oleminen itsensä kanssa, tai jopa muiden. Rohkeutta on nykypäivänä uskaltaa olla juuri se kuka on uskaltaen olla erilainen. Luottaa omiin voimavaroihin ja ennen kaikkea itseensä. Sinä et luultavasti petä itseäsi koskaan, mutta sen sijaan joku muu voi tehdä sen. Ole siis paras ystävä itsesi kanssa. Voin sanoa itsestäni sen verran, että olen ollut rohkea monella elämäni polulla. Tehnyt asioita sydän pamppaillen, mutta olen selvinnyt -joka kerta. Sellaisten juttujen jälkeen on aina hyvä fiilis. Minä uskalsin ja onnistuin. Olen hyvin tunnepohjainen ihminen, jolla ei varmaan järjen kautta tulevista päätöksistä tulisikaan mitään, mutta ennen kaikkea olen kuunnellut aina sydäntäni. Se kyllä viimeistään kertoo miten pitää ja kannattaa toimia. 

Joskus rohkeutta on lähteä kokeilemaan omia siipiä miten ne kantaa. Koen, että olen saanut omista juuristani paljon voimaa ja siitä kun oikeasti tuntee itsensä ja tietää mistä tulee. Tänään katsellessani kauniissa pakkas säässä avantouimareita minä mietin kuinka rohkeita ne ihan oikeasti ovatkaan. Ja minä mietin edelleen sitä summaa jonka jälkeen olisin valmis sinne pulahtamaan siinä hetkessä. Kuuntelin jälleen kerran sydämeni ääntä ja se kertoi, ettei välttämättä löisi enää sen kokemuksen jälkeen. Tajusin, ettei sellaista summaa taida olla olemassakaan.
DSC_2184 DSC_2190 DSC_2262
Olen silti tyytyväinen tässä ja nyt, ja tiedän olevani rohkea tyttö kun sille päälle satun. Tämän pikku-miehen vuoksi tekisin kyllä mitä vaan, mutta tämän timantin arvoa ei voi rahassa edes mitata. Tykkäättekö talvisesta lookistamme? Missä asioissa te koette olevanne rohkeita? Mukavaa viikonloppua kaikille rohkeille arjen sankareille. Koska niitähän me ollaan: oman elämämme supersankareita -ihan jokainen! Vilpittömästi Tania & Nipsu

Takki/Vila, Kaulahuivi/hm, Hanskat/Stokka, Pipo/Stokka, Laukku/Guess, Kengät/Prisma;)

27 kommenttia :

  1. Ihana tuo vika kuva teistä!:) Hyi kun tulee kylmä, kun edes ajattelee tota mallia.. :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, onhan se aika söpö! :) Joo sanoppa muuta! :/ HYRR!!

      Poista
  2. Ihanat hiukset sulla ja söpis toi pikkusen hattu!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Tästä pehkosta onkin kiva saada positiivista palautetta, kun itse olen ihan hermona aina tämän takkukasan kanssa :D Ja toi pojan hattu on kyl söde! <3

      Poista
  3. Fiksuja ajatuksia sulla! <3 Ja talvinen lookkinne on kyllä ihana :)
    Mä olen suhteellisen rohkea sietämään fyysistä kipua, koen monesti henkisen kivun monin verroin kauheammaksi. Vaikka osaan tietysti sanoa, että joku asia sattuu ihan *piiiiiiiiiiippp* paljon.
    Samoin olen valmis ottamaan vaikka turpiini, kunhan saan sanotuksi omat mielipiteeni mulle tärkeissä asioissa, tai jos joku kohtelee törkeästi läheisiäni tai jotakuta "heikompaa" osapuolta! Sanotaanko, että oon siis rohkea puolustamaan niitä jotka ei itse siihen välttämättä pysty:) Ja olen tämän takia joskus selkääni saanutkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ompa mukava kuulla ja kiitos hyvästä kannanotosta! Ihailen juuri sinunkaltaisia ihmisiä, sillä haluaisin itsekin saada samankaltaista rohkeutta, vaikka asiat sanonkin yleensä aika suoraan. Ja olen niin samaa mieltä, että heikompaa pitää puolustaa aina ja omista mielipiteistä pitää kiinni sillä jokaisella on oikeus tulla kuulluksi. Tosi rohkeaa on pitää myöskin ne omat mielipiteet, vaikka toiset olisikin eri mieltä. Arvostan! Olet ihana:)

      Poista
  4. Awws, niin loistava kuva teistä toi vika :)

    VastaaPoista
  5. Ja taas erittäin kauniita kuvia! Olispa meillä täällä lunta! :( On ikävä sitä mutta täällä ei oo yhtään ja tänään oli 13 astetta lämmintäki ja aurinko paisto.
    Rohkeus....hyvä aihe. On niin paljon erilaista rohkeutta. Itse voisin sanoa tehneeni viime vuosina todella rohkeita ja elämää muuttavia päätöksiä joita monet on kauhistellut. Itseäni ei kauheesti jaksa kiinnostaa mitä muut ajattelee mun elämästä...ehkä sekin jonkun asteen rohkeutta. Muutto ulkomaille oli yksi rohkeimmista asioista mitä oon tehnyt kun en ollut koskaan edes käynyt kyseisessä kaupungissa mihin muutin :D Samoin irtisanoutuminen töistä ja työkiusaajalle vastaan sanominen! Mutta kaikista rohkeinta oli varmaan kun järjestin kummisetäni hautajaiset ja seisoin arvokkuudella ja rohkeudella kun ihmiset vuoronperään kätteli MINUA ja pahoitteli MINULLE menetystäni. En ole koskaan ennen joutunut olemaan tuossa asemassa. Miellän itseni muutenkin aika rohkeaksi...jos lähimmäisistä on kyse niin tekisin melkeinpäs mitä vaan heidän vuoksi. En nopeasti panikoidu hätätilanteissa vaan yleensä se rohkeus tulee ekana esiin.... kerran lentokoneessa usaan mennessä joku äijä sekos siellä ja ihmiset kiljui pelosta ja pommeista ja vaikka mitä. Ajattelin että nyt kuolen ja jos minusta on kiinni niin kyllä minä yrittäisin viimeiseen asti saada sen ihmisen tainnoksiin ennenkö luovutan. :D ehkä se on se suomalainen sisu mitä multa löytyy vaikka muuten olenkin hiljainen ja ujo. Voitan pelkoni todella usein ja varsinkin miehen tavattua on tullut tehtyä sitä enemmän kun tarpeeks koska hän tykkää kaikesta extremestä ja mie taas kauhusta kankeena seuraan perässä (sen jälkeen on aika voittamaton olo):D Tuli nyt kirjotettua kirja mutta tämmöstä tuli mieleen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis ensinnäkin aivan mahtava, että kirjoitit!:) <3

      Mua kiinnostaa tosi paljon kuulla ihmisten tarinoita, koska elämä kokemuksineen muokkaa meistä sellaisia kuin olemme tänään. Kuulostat kyllä hyvin rohkealta tytöltä ja aika rankkoja juttuja olet joutunut elämässäsi kokemaan. Varsinkin kummisetäsi kohtalo ja hautajaisten järjestelyt -otan osaa :( Ja kaikki nuo muut jututkin kyllä kertoo vahvasta luonteestasi ja siis mielettömän huikeeta tuo ulkomaille muutto. Käytkö usein täällä Suomessa? Tuollaisissa tilanteissa se rohkeus sieltä esiin putkahtaa jos on tullakseen, kuten hyvänä esimerkkinä kerroit siitä lentokoneessa olevasta äijästä, joka kuulostaa kyllä aika karmivalta. Rohkeus tulee esille monessa asiassa ja ehkä jopa muuttaa muotoaankin joskus kenties? Ainakin silloin, kun kokee sen voittamattoman olon. Minäkin rupesin näköjään kirjoittamaan toista kirjaa tähän perään, mutta mahtavaa että kommentoit ja kiva kuulla, että tykkäät kuvistani. Kiitos sinulle tosi paljon kirjoituksestasi. Sait minut liikuttumaan :)

      Poista
    2. Ihmiseten tarinat on todella aika mielenkiintosia...tykkään itekkin kuulla mitä ihmiset on käyny läpi elämässä. Yleensä sillon ajattelee erilailla omastakin elämästä kun kuuntelee muitakin tarinoita.
      Ehkä näiden parin viime vuoden jälkeen on tullut se rohkeus läpi...ollut niin paljon vaikeita asioita joista pitää vaan jatkaa elämää eteenpäin. Edelleen kylläkin olen ujo ja herkkä jne. mutta jos tilanne sitä vaatii niin kyllä olen rohkea ja otan askeleen eteenpäin. Mielummin kuolen yrittäin kun ilman yritystä paremmasta! :) Nyt ymmärrän kun ihmiset sanovat että se rohkeus ja energia tehdä mitä täytyy nousee pinnalle etenkin sillon kun on kaikista vaikein aika....sitten myöhemmin on aikaa ajatella mitä tapahtui. :D Adrenaliini ja selviytymishalu on varmaan se isoin syy rohkeuteen joissain tapauksissa missä pelko esim. kuolemasta on läsnä. Käyn toistaseks aika usein Suomessa! :) Oih ihana....oon alkanu oikein pommittaan sun blogia nyt kun tän pongasin! :D että varaudu vaan!! :D

      Poista
    3. Hienoa suomea taas tulee kirjotettua :D

      Poista
    4. Osaat kyllä muotoilla ja kirjoittaa ajatukset tosi hyvin ja pukea ne sanoiksi. Ja vaikka olisikin ujo ja herkkä niin se ei tarkoita etteikö voisi olla kuitenkin vahva ja rohkea -niinkuin sinä. :) Mielestäni herkkyys ei ole missään nimessä ainakaan heikoutta, vaan ehkä jopa päinvastoin. Ja voi kuule pommita vain, varsinkin kun näin ajatuksia herättäviä kirjoituksia vielä laitat! tykkään! :) <3

      Poista
  6. oi olet niin kaunis!! täälläkin pakkaset huitelee -30...hyh hyhh!! oot taaas kirjottanu niiiin hyvin!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, sinäpä se osasit piristää iltaani! :) Kiitos, vaikka nokka punasena noissa kuvissa helottaakin! :D Kylmä on!! Ja siis uutisissa sanottiin, että lappiin tulee 40 asteen pakkaset!! Järkkyä! :O

      Poista
  7. Ihanasti kirjotettu! Ja tosi ihana tuo teidän yhteiskuva! :) Muutkin on hyviä, mutta tuo vika kyllä kruunaa kyllä kaiken.

    Se on kyllä jännä mitenkä erilaisia me ollaan. Toinen voi tosiaan mennä tälläkin säällä shortsit jalassa ja toinen vuorautuu pilkkihaalariin. :D Tiedän nimittäin yhden hurjan, joka on talvellakin shortsit jalassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyllä aika hurja, jos pelkillä shortseilla tarkenee. Mutta niin, kuten sanoit meitä mahtuu monenlaisia tänne maailmaan. Minä valitsen mieluummin sen pilkkihaalarin! :D

      Ja kiitos oikeen kovasti, nuo kuvat ihme ja kumma onnistui ihan hyvin! Oli niin kaunis pakkas sää! :) Mukavaa viikonloppua sinne! <3

      Poista
  8. Vastaukset
    1. Kiitos Heli! Niistä on mukava kuulla kehuja. :) (oon vaan ite vähän eri mieltä) :D

      Poista
  9. Oot ihan mielettömän kaunis! Ja niin kiva ja pohdiskeleva teksti jälleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, petteri punakuono-Tania :D Kiitos paljon, mukava kuulla, että tykkäät! :)

      Poista
  10. Hyvin kirjoitettu! itsekään en menisi avantoon hrrrr tulee kylmä pelkästä ajatuksesta.
    Rohkeutta on monenlaista ja eri asioihin liittyvää. Itsestäni puhuttiin esim. lapsena pahaa ja pidettiin sellaisena vain kotona viihtyvänä tyyppinä, olen kumminkin matkustellut ja nähnyt monenlaisia uusia paikkoja ja kokenut paljon. Olen nähnyt tulivuoren purkauksen, mutta en silti uskaltaisi/haluaisi uida haiden kanssa. Olen myös kokenut pari pientä maanjäristystä, mutta en silti uskaltaisi hypätä benji-hyppyä. Laskuvarjohyppyäkään en välttämättä kokeilisi, mutta paraflying näyttää ja voisi olla aika erikoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho tämä julkaisi näköjään kaksi kertaa :O

      Poista
  11. Hyvin kirjoitettu! itsekään en menisi avantoon hrrrr.
    Rohkeutta on monenlaista ja eri asioihin liittyvää. Itsestäni puhuttiin esim. lapsena pahaa ja pidettiin sellaisena vain kotona viihtyvänä tyyppinä, olen kumminkin matkustellut ja nähnyt monenlaisia uusia paikkoja. Olen nähnyt tulivuoren purkauksen, mutta en silti uskaltaisi/haluaisi uida haiden kanssa. Olen myös kokenut pari pientä maanjäristystä, mutta en uskaltaisi hypätä benji-hyppyä. Laskuvarjohyppyäkään en välttämättä kokeilisi, mutta paraflying näyttää ja voisi olla aika erikoista. Sulla on todella hyviä aiheita blogissasi!:) pistää ajattelemaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muakin jotenkin se kylmyys seisauttaa, etten kyllä vapaaehtoisesti siihen hommaan lähtisi, mutta toki jos esimerkiksi joku olisi tippunut heikkoihin jäihin niin koittasin sen sieltä kyllä pelastaa. Tuommoinen arvostelu jota olet joutunut kokemaan suututtaa mua tosi paljon..ihmiset ovat erilaisia. Tykkään itsekin viettää paljon aikaa kotona ja se on mulle hyvin tärkeä paikka, mutta matkustelisin myös paljon jos siihen olisi mahdollisuus. Matkustelevat ihmiset näkevät paljon ja kokevat kaikenlaista ja joillekkin jo lentokoneella lentäminen voi olla rohkea juttu, sillä tiedän joitain lentämistä pelkääviä. Nuo tulivuoren purkaukset ja maanjäristykset kuulostaa kyllä huikeilta jutuilta. Ja kiitos Susanna! On tosi mahtava kuulla, että kirjoitukseni herättää ajatuksia! :)

      Poista
  12. Ihana blogi, pakko jäädä seurailemaan! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että löysit tänne:) Tervetuloa seurailemaan Jenna! <3

      Poista

Kiitos sinulle kommentista!